Η φιλοσοφία μας

Σήμερα οι μαθητές φτάνουν να εργάζονται 10 ώρες την ημέρα (6 στο σχολείο και 4 στο σπίτι) και πολλές φορές δεν έχουν ελεύθερα ούτε τα Σαββατοκύριακα!

Τα παιδιά όλη την μέρα τρέχουν και δεν προλαβαίνουν! Τα μαθήματα, τα αγγλικά, η μουσική, ο χορός, το κομπιούτερ και κάθε τι που θεωρείται απαραίτητο ή «της μόδας». Χρόνος για παιχνίδι δε μένει. Και πρέπει να πάνε και στο γυμναστήριο, αφού δεν έχουν ευκαιρίες να κινηθούν και να ξεδώσουν!

Περισσότερα...

Ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σχολείο

Πώς λειτουργούν τα σύγχρονα ευρωπαϊκά σχολεία και πώς πρέπει να λειτουργεί ένα σωστό σχολείο, ιδιωτικό ή δημόσιο; 

Τα χαρακτηριστικά αυτού του σχολείου μπορούμε να τα βρούμε στο φινλανδικό μοντέλο, αφού η Φινλανδία θεωρείται κορυφαία στην εκπαίδευση και έχει καταφέρει να κάνει πράξη το σύνθημα "οι τσάντες στο σχολείο":

Περισσότερα...

Ο πολιτισμός στο σχολείο

Όταν πάμε σε χώρες του εξωτερικού, βλέπουμε πολύ κόσμο να επισκέπτεται τα μου­σεία και τις πινακοθήκες. Πολλές φορές δεν μπορείς να βρεις εισιτήριο για ένα θέατρο ή για μια συναυλία. Βλέπουμε κό­σμο να συχνάζει στα βιβλιοπωλεία του εξωτερι­κού. Έχουμε σκεφθεί γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι οι Αμερικανοί, οι Άγγλοι, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι ή οι άλ­λοι Ευρωπαίοι τόσο μορφωμένοι, τόσο καλλιερ­γημένοι, τόσο φιλομαθείς, τόσο «κουλτουριάρη­δες» ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο;

Περισσότερα...

Η δημιουργική μάθηση

Κάθε άνθρωπος γεννιέται με τις φυσικές, νοητικές  και συναισθηματικές δυνατότητές του. Για να γίνουν όμως αυτές οι δυνατότητες «ιδιότητες», για να γίνει δηλαδή «προσωπικότητα», πρέπει να μάθει. Αυτή τη μάθηση αναλαμβάνει το «περιβάλλον» μέσα στο οποίο ζει και αναπτύσσεται κάθε νέα γενιά, η συστηματική εκπαίδευση του σχολείου και η μάθηση που προσφέρει το οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Περισσότερα...

Η συνεργατική μάθηση

Συνεργάζομαι σημαίνει εργάζομαι μαζί με κάποιον άλλο. Στη  συνεργατική μάθηση τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές είναι ενεργοί συμμέτοχοι στη μαθησιακή διαδικασία. Η γνώση προκύπτει από το διάλογο μεταξύ αυτών που προσπαθούν να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν έννοιες και τεχνικές. Έτσι η εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει απλά το ξεχείλισμα του μαθητή με γνώσεις.  Απoτελεί μια δημιουργική διαδικασία, όχι μια συσσώρευση απαντήσεων.

Η συνεργατική μάθηση είναι μια κοινή εργασία πάνω σ’ ένα συγκεκριμένο θέμα με τρόπο τέτοιο, ώστε να προωθείται η ατομική μάθηση μέσα από τη συμμετοχή και τη συνεργασία. Η συμμετοχή διαμορφώνει την ικανότητα των μαθητών να  μαθαίνουν από μόνοι τους. Η συνεργασία έχει ως αποτέλεσμα ένα επίπεδο γνώσης της κοινότητας, που είναι μεγαλύτερη από το άθροισμα των γνώσεων του κάθε μέλους ξεχωριστά.  

Περισσότερα...

Σελίδα 1 από 2